Monday, February 16, 2009

Pengembaraan bermula...

Pengembaraan saya dalam melibatkan aktiviti blog ini baru sahaja bermula. Sebelum ini saya hanya mampu menjadi "anonymous reader" apabila melawat blog-blog yang saya minati. Tidak pernah meberi komen sekalipun. Tapi jauh sudut di hati ini memang ada hasrat untuk mempunyai blog sendiri. Ehm..mungkin semangat yang dikumpul masih belum cukup. namun akhirnya tercipta juga blog saya sendiri. Langkah pertama dalam dunia pengembaraan saya.





Berjalan, melihat, dan berfikir sentiasa diserap dalam diri ini. Merantau dan berjalan melihat gelagat manusia di sekeliling. Mencambah pengalaman dalam hidup. Berfikir dan mencetuskan sifat ingin tahu dalam diri. Bukan berjalan dan melihat dengan otak kosong. Kebaikan dijadikan pedoman, keburukan dijadikan sempadan. Seorang advencer perlu melihat sesuatu perkara dengan mendalam, mencari maksud yang tersirat dalam memahami sesuatu perkara. Sentiasalah mencetuskan sifat ingin tahu dalam diri agar kita menjadi manusia yang mahu berfikir.





"Advencer,..pengembaraanmu baru sahaja bermula...."

2 comments:

  1. wah, bagus. aku fikir areeve maner...rupenyer arif fadilah....teruskan usaha.....advencer!

    ReplyDelete
  2. ngeheee...aku rase bek tukar name ke Raja Keliwon..huhu...kire advencer tu ley jd cam si peniup tu la? nguhaha neway, same2 kite memeriahkan blog2 kite..maju dan terus maju

    ReplyDelete